Monday 4 November 2013

LET US REVIEW OUR ENGLISH KNOWLEDGES. GENERAL PLAN

COLEGIO ALBERTO LLERAS CAMARGO, I.E.D.

 PLAN DE  NIVELACION AÑO 2013 del 18 AL 29 NOV.  

DOCENTE. Helena Bustos.    AREA: Humanidades.   ASIGNATURA.  Inglés.

GRADO: UndécimoCurso: 1101, 1102, 1103 and 1104  Estudiante: _________

OBJETIVO  O PROPÓSITO: lograr que  los estudiantes alcancen el nivel básico  de desempeño en las dimensiones cognitiva, comunicativa y valorativa en el proceso de aprendizaje del idioma inglés que le permitan acceder al campo laboral o de estudios universitarios.

DIMENSIONES: Cognitiva, comunicativa y valorativa.

COMPETENCIAS: (SABER-SABER, SABER-HACER, SABER SER)
ü  Desarrolla habilidades de pensamiento como el análisis, la comprensión y la argumentación en su interacción con el idioma inglés.
ü  Produce textos cortos en forma oral y escrita, responde preguntas sobre textos y contextos propios de la lengua inglesa e interactúa en una conversación cotidiana.
ü  Practica los valores de la  responsabilidad, el respeto, el cuidado de sí mismo, el trabajo en equipo y la autorregulación.

METODOLOGÍA: (Los docentes,  de los grados décimo y once seleccionarán los estudiantes con mayores fortalezas en la asignatura para que apoyen el trabajo de nivelación en otros grados así: grado once apoya séptimos y grado décimo sextos)

1.    Cada estudiante, acompañado por el padre de familia,  recibirá el plan de nivelación.
2.    Se leerá, explicará  y se aclararán dudas.
3.    El estudiante  resolverá el plan de nivelación y recibirá asesoría del docente de inglés en los tiempos y espacios asignados institucionalmente.
4.    El estudiante hará una sustentación del plan de nivelación una vez lo haya terminado. Ésta puede ser oral o escrita.
5.    Los siguientes estudiantes con niveles de desempeño  alto y superior en el manejo del inglés apoyarán a los compañeros de grado séptimo.


PERIODOS
 DESEMPEÑOS CON DIFICULTAD O NO
ALCANZADOS
ACTIVIDADES A DESARROLLAR SEGÚN EL DESEMPEÑO  NO ALCANZADO.
§  Understand and apply WH questions, time conjunctions and verbal tenses in different texts related to the leadership.
§  Create a video based on running elections and read the book” Excalibur” or other according to his/her interest.

§  Evidence effort in his/her self learning process.
§  Visit the following website, choose 5 famous political leaders, read the biographies and prepare a presentation of them.(Diapositives).

§  Read the book “Excalibur” and present the activities book.

§  Evidence responsibility.


§  Understand and use present, past and future passive and gerunds and infinitives, phrasal verbs, vocabulary.
§  Create a portfolio organizing a glossary based on Technology vocabulary.
§  Read and participate in an activity based on the book “A pair of Ghostly Hands”.
§  He/she is enthusiastic, active and responsible in team activities.


§  Visit the following website and solve the exercises 20, 27 and 28 on page 2.


§  Solve the exercises 10, 11, 12 and 13 in the following link.


§  Present the portfolio related to Technological vocabulary.
§  Read the tale “The waxwork” and prepare an exposition about it.
§  Evidence responsibility in all the learning process.



§  Review the passive voice in present, past and future. Understand and use linking words of addition and contrast. Use important phrasal verbs. 
§  Apply the predicting reading strategy.
§  Create a portfolio with his / her favourite songs.
§  Evidence responsibility in his/her self learning process.

§  Visit the following link and solve the exercises 1, 2 and 3.


§  Go to the following website and do the pre-listening, listening and post listening exercises of the conversations related to “college life”, “a fun day” and “Tell me about yourself”.


§  Prepare an exposition about your favourite song.

§  Be responsible with all your tasks and English classes.


§  Understand and use common expressions for an interview, write short texts and review important themes in this English level.
§  Participate in the English day.
§  Expose about his/her career.
§  Create a blog with the yearbook.
§  Present an interview for getting a job.
§  Present the booklet.
§  He/she evidences responsibility in his/her self learning process.

§  Visit the following link and solve the exercises related to videos: “learning language”, “Car accidents” and “a healthy lifestyle”.


§  Prepare an exposition about your goals for the future. (5 minutes)
§  Write your text for the yearbook and send it for publishing.
§  Present the booklet with all the exercises.
§  Present an interview with your classmates. (10 minutes)
§  Do all your activities responsibly and work with your team in a good way.

No comments: